قیمت نفت در جهان هنوز حدود 100 دلار است

تیتر20- محمدعلی خطیبی نماینده سابق ایران در کمیته اجرایی اوپک با اشاره به اینکه قیمت نفت تابعی از تقاضا و عرضه است، گفت: اکنون قیمت نفت 90 دلار است، سپس قیمت نفت. است. تابعی از عوامل متعددی است که مهمترین آنها عرضه و تقاضا است.

وی ادامه داد: هر چه به فصل سرما نزدیک می شویم تقاضای فصلی افزایش می یابد اما از سوی دیگر تصمیم اوپک پلاس برای کاهش عرضه و ادامه این روند و حتی کاهش داوطلبانه که مهمترین آن از سوی عربستان اعلام شد. عربستان بوده است عربی و روسی اهمیت ویژه ای دارند.

به گفته این کارشناس انرژی، تا زمانی که این رویه ادامه داشته باشد، قیمت نفت بین 90 تا 100 دلار خواهد بود و اگر این کاهش ها از بین برود و کاهش داوطلبانه متوقف شود و شاهد افزایش تولید باشیم، قیمت ها متناسب با آن تعدیل می شود. .

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای سال 2035 که قیمت جهانی نفت همچنان در سطح 100 دلار است، پیش بینی هایی وجود دارد، گفت: نمی توان قیمت مشخصی را برای مدت طولانی در نظر گرفت، زیرا عوامل موجود در این دوره باید و قیمت گذاری بر اساس عرضه و تقاضا در آن زمان در نظر گرفته شود. به عنوان مثال می توان قیمت را برای سال جاری تخمین زد و پیش بینی کرد، اما برای سال آینده نه.

خطیبی با اشاره به اتفاقات اخیر منطقه باعث کاهش عرضه نشد و ادامه داد: اتفاقات اخیر منطقه تاثیری بر عرضه نداشته است اما اگر کشورهای مهم صادرکننده اعلام کنند به دلیل حمایت ها تولید خود را کاهش خواهند داد. فلسطین و مردمش یا قطعش کردند، این قطعاً روی قیمت نفت تأثیر می گذارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه انتخابات در راه است، آمریکا باید تدابیری اتخاذ کند تا حزب حاکم در انتخابات پیروز شود، بنابراین سعی می کند قیمت ها را پایین بیاورد و بنزین را ارزان کند تا رای مردم را به دست آورد.

نماینده سابق ایران در کمیته اجرایی اوپک یادآور شد: آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند قیمت نفت را پایین بیاورند و چنین دستاوردهایی را به مردم عرضه کنند، اما تحولات منطقه اجازه این کار را نمی‌دهد، زیرا هیچ‌گونه عادی‌سازی روابطی وجود ندارد. در حال پیشرفت و حتی عربستان نیز موضع محکمی اتخاذ کرده است و تا زمانی که این شرایط وجود دارد، عادی سازی روابط غیرممکن است./مهر

Jamiya Calhoun

دوستدار فرهنگ پاپ به طرز خشمگینانه ای فروتن. نینجاهای شبکه های اجتماعی بی عذرخواهی طرفدار الکل دردسر ساز.

تماس با ما