خرید پمپ آب پمپ آب خانگی و ساختمان + قیمت ۱۴۰۲

همچنین اگر پمپ بهینه کار نکند، نمی تواند فشار آب را به فشار حداکثری تعیین شده ( cut-out ) در کلید اتومات برساند و بنابر به کار کردن ادامه می دهد.

پمپ آب

اگر قصد خرید پمپ آب بشقابی یا انواع دیگر پمپ را دارید، باید بدانید محفظه پمپ یا بدنه پمپ بخشی از پمپ است که پروانه و شفت در داخل آن قرار دارند.

این مدل از پمپ‌ها فشار تولیدی کمتری نسبت به پمپ‌های برگشتی تولید می‌کنند. همچنین دبی جریان سیال این مدل از پمپ‌ها کمتر از پمپ‌های گریز از مرکز است. اما فشار خروجی بیشتری را نسبت به پمپ‌های گوشه ای و پره ای تولید می‌کند.

پمپ آب

قیمت این پمپ ها متغیر بوده و بسته به ایرانی، چینی یا ایتالیایی بودن متغیر است. یکی از ساده‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین راه‌های از بین بردن این مشکل و متعادل‌سازی فشار آب برای تمامی ساکنین یک ساختمان، استفاده از پمپ‌های آب و مخازن نگهداری آب است. البته نصب پمپ آب در آپارتمان نکاتی دارد که در ادامه به صورت مختصر به آن‌ها می‌پردازیم تا برای نصب پمپ آب خانگی با مخزن مشکلی نداشته باشید. پمپ‌ لجن کش نوید سهند در دسته پمپ‌های گریز از مرکز مستغرق قرار دارند.

علاوه بر آن در مناطق بادخیز می‌توان از توربین‌های بادی برای تامین برق برای پمپ‌ آب استفاده کرد.

ظرفیت مخزن ذخیره متناسب با میزان مصرف انتخاب می شود، اما بصورت تقریبی می توان برای هر واحد بین 200 تا 300 لیتر در نظر داشت. قیمت پمپ برای ساختمان 5 یا 6 طبقه تک واحدی به همراه مشخصات فنی و لوازم جانبی در جدول زیر نشان داده شده است. شرکت آبروان در سال 1378 ‏فعالیت خود را با هدف تولید پمپ های آب برای مصارف صنعتی، کشاورزی و آبرسانی تاسیس گردید ‏.

پمپ خانگی ۱ اسب ۴ پروانه نوریل بی صدا ضدآب بدنه استیل راد پمپ 5PS04 سایلنت

به دلیل این که این پمپ ها همواره و در هر موقعیتی میزان مشخصی از دبی سیال را در فشار ثابت تامین می کنند پمپ های بسیار کاربردی به شمار می آیند. فشار سیالات به وسیله گام پروانه و سرعت دورانی آن محاسبه می شود. این پمپ با وجود این که در دسته موتور آب های خانگی قرار گرفته است، اما بیشتر برای مزارع کشاورزی استفاده می شود.

سپس با استفاده از عایق های صوتی منعطف اقدام به پوشاندن و درز گیری ورودی های لوله هارا انجام دهید. وابسته به نوع اینکه پمپ شما پیستونی است یا غیر پیستونی نوع روغن کاری آن متفاوت می شود.

متأسفانه بسیاری از فروشندگان هم دراین‌رابطه اطلاعاتی غلطی ارائه می‌کنند که در آینده برای ساکنان ساختمان مشکلاتی را ایجاد می‎کند. یا آب به‌خوبی به طبقات بالایی نمی‌رسد یا دبی آن‌قدر پایین است که باید برای پرشدن یک لیوان آب چند دقیقه صبر کنند.ما در این مطلب می‌خواهیم با روشی ساده، پمپ مناسب هر ساختمان را با طراحی یک جدول برای شما توضیح دهیم.

پمپ خطی مایعات و آب را در همان راستایی که به پمپ وارد شده اند، از خود خارج می کند.

کمپانی داب یک کمپانی ایتالیایی است که از سال ۱۹۷۵ فعالیت خود را در تولید انواع ابزار مخصوص سیستم آب‌رسانی آغاز کرده است. این کمپانی فعالیت بسیار قدرتمندی در زمینه تولید انواع پمپ های آبی دارد.

بدنه پمپ‌های آب خانگی از جنس چدن، برنز یا استیل بوده و پروانه‌های موجود در ساختار آن نیز برنجی هستند. لازم به ذکر است که سایز و نوع پمپ آب خانگی تابع تعداد طبقات و واحدهای موجود در ساختمان مسکونی است. پمپ آب خانگی[۴] وظیفه پمپاژ آب به منازل مسکونی، ساختمان‌های اداری، شرکت‌ها را بر عهده دارد؛ بنابراین اطمینان از دسترسی همه به آب سالم و تمیز با این روش حاصل می‌گردد. در واقع توسط این وسیله، آب با حجم مورد نیاز و فشار بسیار مناسب به هر طبقه از ساختمان یا نقطه‌ای که مد نظر است می‌رسد.

این مشخصه به معنی انرژی منتقل شده توسط پمپ به ماده و سیال است که بستگی به واحد جرم سیال پمپ شده دارد. میزان دبی به معنی حجم سیال جابجا شده بصورت واقعی بدون در نظر گرفتن حجم سیال برگشتی می باشد. این قطعه جهت آب بندی پمپ ساختمانی تعبیه شده است و محل قرار گرفتن آن نیز بر روی شفت پمپ است.

با ورود مایع سیال به داخل محفظه پمپ، پره ­ها یا پروانه­ های پمپ می­چرخند. با چرخیدن پروانه­ ها انرژی محرک سیال نیز افزایش می­یابد، با فشار و قدرت بیشتری جریان پیدا می­کند.

پمپ آب هاچاسو مدل VPM55

ضمنا با تماس با شماره ‌های ابزاریکا میتوانید مشاوره رایگان درباره خرید بهترین پمپ آب خانگی مناسب خود بگیرید. مشتریان تجهیزمن اطمینان دارند که هر دستگاه صنعتی را می‌توانند با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت خریداری کنند.

بطور کلی این دستگاه از سری تجهیزات آبرسانی است که با نصب در سیستم لوله کشی ساختمان، سیال آب را با فشار مناسب به طبقات و تمامی واحدها می رساند. این تجهیزات در توان موتور و انواع مدل های متنوع تولید می شوند که در انتخاب و خرید پمپ آب خانگی باید به مشخصات فنی هر مدل و اعتبار برند و گارانتی توجه کرد. برای مشاوره و آگاهی درباره کیفیت و قیمت محصولات و تجربه یک خرید مناسب با کارشناسان ما در دماپویا تماس حاصل فرمایید. به بیان دیگر پمپ آب خانگی یا موتور آب خانگی وظیفه انتقال، پمپاژ و افزایش فشار آب شهری را در انواع ساختمان‌های مسکونی، اداری، پاساژها و ساختمان های مشابه بر عهده دارد و یکی از انواع پمپ آب به شمار می آید.

برای مثال برند پنتاکس و داب از برندهای معروف در تولید پمپ خانگی کم صدا هستند. پمپ آب جتی یکی دیگر از انواع پمپ های آب است که وظیفه خارج نمودن آب از اعماق زیاد بدون وجود لوله کشی را بر عهده دارد. از جمله مهم ترین ویژگی‌های این دسته از انواع پمپ آب، قیمت مقرون به صرفه، بازدهی بسیار بالا، دامنه وسیع کاربری و تخلیه یکنواخت آب است. پمپ آب خانگی شیمجه تک فاز با خروجی و ورودی 1 اینچ با قدرت نیم اسب بخار مناسب برای مصرف مسکونی 1 واحدی می باشد.

آنها زهکشی موثر آب های زیرزمینی و سیلاب را امکان پذیر می کنند . برخلاف پمپ آب ، پمپ شناور نمی تواند خشک شود و نیاز به کار اولیه با یک محفظه را دارد . آنها در همه کاربردهایی که به دوز دقیق یا توزیع فشار بالا نیاز است ترجیح داده می شوند .

یکی از ابزاری که در کنار پمپ وصل می‌شود، فشارسنج است که وظیفه آن اندازه گیری فشار درون لوله‌ها و درون مخزن انبساط می‌باشد. هنگامی که فشار درون لوله‌ها و یا آب درون مخزن از حد تعریف شده برای فشارسنج کمتر شود، این دستگاه به کلید اتوماتیک دستور می‌دهد و کلید اتومات، پمپ را روشن می‌کند. پمپ آب با منبع تحت فشار یا مخزن انبساط یکی دیگر از انواع پمپ ها می‌باشد که برای صرفه جویی در مصرف برق، افزایش فشار در سیستم آبرسانی و همچنین جلوگیری از وارد شدن آسیب به سیستم آبرسانی مورد استفاده قرار می گیرد. مخزن انبساط تا حدی فشار آب را افزایش می‌دهد که مجدد نیاز به روشن شدن پمپ نباشد.

پمپ آب از متداول ترین نوع الکتروموتور ها در زندگی روزمره ما است .

آب یا هر مایع دیگری، در هر درجه حرارتی به ازای فشار معینی تبخیر می‌شود. اگر در محل جدید فشار مایع به اندازه کافی زیاد باشد، حباب‌های بخار در این محل تقطیر شده و در نتیجه ذراتی از مایع از مسیر اصلی خود منحرف شده و با سرعت‌های فوق‌العاده زیاد به اطراف و از جمله پره‌ها برخورد می‌نمایند. در چنین مکانی بسته به شدت برخورد، سطح پره‌ها خورده شده و متخلخل می‌گردد.

با کلیک بر روی محصول می توانید علاوه بر مشخصات و نام و سری دقیق مدل، توضیحات مشخص و جامعی در مورد آن وسیله به دست آورید.

برخی اوقات این دستگاه صنعتی خوب عمل می کند و مشکل از فشار آب شهری می باشد یا علم شیرهای خانه گرفته است،  اما در بعضی مواقع مشکلات فنی که در پمپ وجودارد مثل شکستن بلبرینگ یا خراب شدن الکتروموتور موجب این اتفاق می شود.

به عنوان مثال در مناطق شهری و یا برون شهری، پمپ‌های آب اغلب به شبکه برق متصل می‌شوند. این پمپ‌ها از طریق پریزهای برق استاندارد یا سیستم‌های توزیع تغذیه می‌شوند.

روش کار این پمپ‌ها چنین است که وقتی پمپ‌های توربینی استارت میخورند، مایع درون قسمت داخلی آنها مکیده شده و مستقیماً وارد یک کانال حلقه‌‌ای می‌شود که ایمپلر نام دارد و در حال چرخیدن است. درون ایمپلر پره‌های کوتاهی وجود دارد که روی محیط این بخش قرار گرفته‌اند و درون کانال حرکت می‌کنند. همین باعث می‌شود مایع مورد نظر شما وارد یک محیط مارپیچ شود و بعد از خروج انرژی زیاد و فشار مناسبی داشته باشد.

همچنین مدل، برند و کیفیت ساخت پمپ نیز می‌تواند در کارایی آن موثر باشد. جهت اطلاعات کامل در مورد این سوال، پیشنهاد می شود مقاله پمپ آب مناسب برای ساختمان را بخوانید. کمپانی سایر متعلق به کشور ایتالیا بوده و  انواع پمپ های آب خانگی، کشاورزی و صنعتی را تولید می نماید. بسیاری از مدل ها و نوع های مختلف پمپ را تولید و روانه بازار دنیا می کند.

مانند گذشته کلیه محصولاتمان دارای 5 سال گارانتی تعویض و ۱۰ سال خدمات پس از فروش نیز می باشند. 6- نصب نادرست پمپ آب
سیم کشی غلط و غیر استاندارد در زمان نصب پمپ نیز می تواند باعث خاموش نشدن پمپ شود. در این صورت بهتر است از یک تعمیرکار ماهر بخواهید که سیم کشی پمپ آب را بررسی کرده و در صورت نیاز آن را دوباره از اول نصب کند. متریال مورد استفاده در ساخت پمپ های آبرسانی عموما از خانواده چدن و استیل ضدزنگ می باشد.

تقریبا بیشترین میزان خرید پمپ آب خانگی ، از ساختمان های سه طبقه به بالا شروع می شود. اگر سیستم پایپینگ یا لوله کشی ساختمانی استاندارد باشد در شرایطی که آب منطقه از فشاری مناسب برخوردار باشد و نشتی پنهان در سیستم لوله کشی ساختمان نداشته باشیم، افت یا کاهش فشار آب در ساختمان سه طبقه شرایط بحرانی نخواهد داشت. اما وجود پمپ آب خانگی برای ساختمان سه طبقه به منظور بهبود کیفیت آبرسانی ضروری است.

تعداد طبقات، متراژ واحدهای ساختمان، محل قرارگیری پمپ در سیستم آبرسانی و لوله کشی، سایز لوله های آب، تعداد شیرهای موجود در واحد و فشار آب مورد نیاز از عوامل موثر در انتخاب و خرید پمپ آب خانگی است. برند سازنده پمپ آب یک اسب، گارانتی، سیم‌پیچ و نوع آن، متریال مورداستفاده در ساخت شفت، پروانه، جنس بدنه و توان کاری از جمله مهم‌ترین ارکانی است که قیمت آن را تعیین می‌کند. در نتیجه اگر قصد خرید و انتخاب انواع پمپ آب موجود در بازار با توان یک اسب را دارید، فراموش نکنید که تفاوت‌ها بی‌دلیل نیست. البته گاه حاشیه سود عرضه‌کننده انواع پمپ آب یک اسب و نیم اسب نیز عاملی بر تفاوت قیمت خواهد بود.

پمپ های خانگی از دسته دینامیکی هستند و به همین دلیل اگر از کسی بپرسید که بهترین پمپ برای ساختمان کدام است؟ بی شک در جواب خواهند گفت صفحه نخست خانگی. در فروشگاه  آی ناین اطلاعات زیادی با هدف انتخاب درست، نصب و استفاده صحیح از پمپ در اختیارتان گذاشته شده ، تا بتوانید با سهولت و به نحو صحیح پمپ مناسب را خریداری و استفاده نمایید. همچنین در صورت نیاز به مشاوره جهت انتخاب پمپ مناسب و تجهیزات جانبی می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

موتور پمپ در جاهایی که منبع برق موجود نیست مورد استفاده قرار میگیرد. کاربرد این نوع پمپ برای بیرون کشیدن آب از چاه های با عمق می باشد. این نوع پمپ با جنس های بدنه آلومینیومی, چدنی و استیل موجود می باشد. پویاموتور با توجه به خصوصیات بالا برندهایی مانند پنتاکس ایتالیا, پنتاکس ایران, برند ابارا و نوید موتور را میتواند در اختیار شما عزیزان قرار دهد.

برای این کار به دم باریک، فازمتر، پیچ گوشتی و سیم چین نیاز دارید.

در کل پمپ آب خانگی صدا دارد اما اگر شما تنها در یک واحد نیاز به تامین آب داشته باشید می توانید از نوع نیم بار پمپ های پنتاکس و یا داب را استفاده کنید تا صدای کمتری داشته باشند. در برخی موارد برای اینکه پمپ آب باید به موقع خاموش و روشن شود نیاز به پمپ آب خانگی با کلید اتوماتیک خواهید داشت. در مدل پرشر سوییچ که برای منابع تحت فشار مورد استفاده قرار می‌گیرد، عملکرد به این صورت است که میزان فشار وارده به سوییچ تعیین کننده بوده و برای مصارف با حجم بالا استفاده می‌شود.

پمپ های ایتالیایی از کیفیت بالایی برخوردار بوده، هرچند گاهی اوقات خدمات پس از فروش آن و قطعات یدکی ممکن است به سختی پیدا شود.

واژه ای غلط یا حربه ای برای عوام فریبی، تمامی پمپ های حال حاضر بازار دارای صدا هستند و این اصطلاح مرسوم در بازار کاملا اشتباه می باشد، اصطلاح پمپ آب خانگی بی صدا فقط برای سوء استفاده می باشد. درنتیجه کلیه پمپ های موجود دربازار ایران دارای صدا بوده فقط در برندها و مدل های مختلف، میزان ، میزان
صدا متفاوت می باشد. پمپ‌های لجن کش گونه‌ای دیگر از انواع پمپ های آب هستند که وظیفه خارج نمودن لجن و انتقال آن به بیرون را بر عهده دارند. پمپ لجنکش همچنین در صنایع ساختمانی به منظور بیرون کشیدن فاضلاب هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همچنین جهت دسترسی به جامع ترین راهنمای خرید پمپ آب، مشاهده کلیپ زیر را از دست ندهید. برای خرید پمپ آب ۱۰ واحد به بالا  پمب دو اسب دوپروانه مناسب می باشد.

در جدول زیر قیمت این پمپ و لوازم جانبی مورد نیاز جهت نصب نمایش داده شده است. با توجه به افزایش مصرف آب روزمره منازل مسکونی و رشد تراکم در مناطق شهری، استفاده از پمپ آب تبدیل به یک ضرورت شده است.

باتوجه به اینکه همکاران ما در تمام مناطق شهر مستقر هستند، هزینه ای بابت ایاب و ذهاب از مشتریان نمیگیریم.

اما نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که نحوه ی نصب پمپ آب خانگی نیز در افزایش یا کاهش صدای آن بسیار تاثیر گذار است.

معمولاً استفاده از پمپ آب کوچک خانگی در آپارتمان های بلند که در طبقات آخر مشکل فشار آب دارند، انتخاب مناسبی جهت افزایش حجم و فشار مورد نیاز ساکنین آن طبقه است.

  • همچنین در مناطقی، با نور فراوان خورشید می‌توان از پنل‌های خورشیدی برای تامین انرژی و برق پمپ‌های آب استفاده کرد.
  • پمپ آب خانگی یا واتر پمپ وسیله ای مورد نیاز برای ساختمان های دارای فشار آب کم می باشد که باعث می شود آب به طبقات بالای ساختمان برسد.
  • پمپ آب یکی از دستگاه های بسیار پر کاربرد در منازل و ساختمان ها می باشد.

از این پس، زمان هایی که آب قطع می شود برای تامین آب مورد نیاز، تنها کافی است تا شیر جلوی مخزن را باز کنید و به همین راحتی آب وارد لوله کشی ساختمان می شود.

موتورپمپ‌ها را اصولاً در ارتفاع ۶ متری از منبع آب قرار می‌دهند زیرا از دسته پمپ‌های می‌باشند که با سوخت فسیلی کار می‌کنند و توانایی پمپاژ آب تا ارتفاع ۳۰ متری را دارند. برای ساختمان 3 طبقه اگر تک واحدی باشد پمپ آب خانگی یک اسب جتی یا یک اسب بشقابی استفاده می شود.

بوسترهای پمپ خانگی اگر از نوع دیافراگمی انتخاب شوند، بهترین راندمان را خواهد داشت.

پمپ های گریز از مرکز اغلب به دلیل قابلیت جریان بالا ، سازگاری محلول ساینده ، پتانسیل اختلاط و همچنین مهندسی نسبتاً ساده انتخاب می شوند. معمولاً از یک فن گریز از مرکز برای اجرای یک واحد جابجایی هوا یا جاروبرقی استفاده می شود.

به دلیل اهمیت استفاده از پمپ در مکان ها و شرایط مختلف، مهندسان انواع پمپ های شناور، برقی، دستی، بادی و…

الکتروپمپ خانگی وسیله ای مکانیکی برای تامین/انتقال یک سیال، مانند مایع یا گاز، از یک نقطه پایین تر به یک نقطه بالاتر یا از یک منطقه کم فشار به یک منطقه فشار بالا است. علاوه بر طبقه بندی فوق، الکترو پمپ‌های خانگی را می توان با توجه به محل نصب آنها به پمپ‌های شناور،  زمینی و گردشی تقسیم کرد. الکتروپمپ‌های خانگی خالص عمدتاً برای راه اندازی سیستم آبرسانی و همچنین برای استخر شنا استفاده می شود.

در صورتی که پمپ آب بی صدای باکیفیت خریداری شده توسط یک متخصص مجرب نصب نگردد، ممکن است که صدای زیادی تولید کند. انتخاب بهترین پمپ وابسته به هزینه شما کاری است که می بایست با بررسی دقیق و نظرات مشتریان انجام داد. کارشناسان ما به شما کمک می کنند که وابسته به بودجه خود بهترین پمپ آبیاری قطره ای را انتخاب کنید. شما میتوانید با تماس با شماره های مستریکو در عرض چند دقیقه به بهترین مورد و گزینه خود برای پمپ آب قطره ای با توجه به بودجه و میزان فضای استفاده برسید.

پس توجه داشته باشید که اگر قرار است تا استفاده شما خارج از عرف تعریف شده ست کنترل باشد بهتر است که قبل از تهیه این وسیله، حتما با یک متخصص تماس بگیرید و از او در این باره مشورت کنید.

پمپ های بشقابی از انواع پمپ های گریز از مرکز می باشند و با این نیرو، آب را پمپاژ می کنند. این پمپ ها علارغم کارایی بالا، صدای پایین و راندمان مناسب، وزن بالایی دارند. یکی دیگر از مزایای این پمپ خانگی، هزینه های پایین تعمیر و نصب آن می باشد. همانطور که میدانید پمپ فشار آب سیستمی است که برای تقویت و تنظیم نرخ جریان آب از مخازن ذخیره ساخته شده است.

از این نوع پمپ‌ها در ابعاد و اندازه‌های مختلف برای مصارف گوناگون ساخته می‌شوند. از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از ست کنترل پمپ آب خانگی می‌توان به مقرون‌به‌صرفه بودن آن‌ها نسبت به پمپ‌ های تحت‌فشار و خاموش‌شدن خودکار پمپ در صورت قطعی جریان آب اشاره نمود.

پمپ های تک پروانه و دوپروانه عموما دارای پوسته ای از جنس چدن خاکستری هستند و پروانه آن ها هم ممکن است از جنس پلیمر، چدن و یا استیل باشد. در پمپ های طبقاتی که بصورت افقی یا عمودی هم ساخته می شوند معمولا هم پروانه و هم پوسته از جنس استیل 304 می باشند.

در بخش نهم، سه تا نماد قرار گرفته که به ترتیب از راست به چپ راندمان و ضریب قدرت محصول را نشان می دهد. P1 توانی است که دستگاه موقع شروع به کار در حد چند ثانیه این توان را دارد اما بعد از چند ثانیه به توان اصلی که تو بخش قبل، توضیح دادیم می رسد و سپس ثابت می شود.

شرکت پویاموتور هم به صورت عمده و هم به صورت تک فروشی انواع برندهای برتر پمپ آب را ارائه میدهد. شما عزیزان میتوانید با مراجعه به فروشگاه پویاموتور واقع در منطقه شاد آباد تهران از محصولات پمپ آب به صورت حضوری بازدید نمایید. در صورتی که قصد دارید از پمپ به صورت مداوم استفاده نمایید استفاده از این نوع پمپ توصیه نمیگردد. از مزایای آن نیز قیمت ارزان آن نسبت به سایر پمپ های آب خانگی است.

Ainsley Murphy

بشارت دهنده آبجو Wannabe. نویسنده فداکار جنرال الکل نینجا. دانشجو. متخصص زامبی خالق مستقل متعصب سفر

تماس با ما