لینک بیلدینگ Link Building چیست؟ جدیدترین تکنیک های لینک سازی

پس طبیعی رفتار کنید و در هر صورت چند ماه باید تحمل داشته باشید تا نتیجه مطلوب را مشاهده کنید. ۳- یکی دیگر از روش‌های لینک سازی، این است که می‌توانید از سایت های خبری یا سایت‌های مرتبط و هم موضوع، رپورتاژ آگهی بخرید. اما باید توجه داشته باشید که بالا بردن رتبه سایت در گوگل سرعت بسیار کمی دارد، زیرا کاربران به صورت طبیعی سایت شما را به دیگران معرفی نمی‌کنند و محبوب شدن سایت به زمان زیادی نیاز دارد. استراتژی در لینک سازی به معنی آن است که میزان لینک هایی که از سایت ها دریافت میکنید یا به سایر سایت ها میدهید باید کاملا طبیعی بوده، بیش از حد یا کم نباشد، هدفمند باشند و با توجه به کلمات کلیدی و مطابق با برنامه باشند. یکی از نکاتی که در تحلیل رقبا متوجه می شویم این است که در کلمه کلیدی که می خواهید در آن رتبه بگیرید، چقدر رقابت وجود دارد و از این جنبه می توان به بک لینک های لازم برای سایت و صفحات خود پی برد. علاوه بر مواردی که ذکر کردیم ، چنیدن و چند صد راه های دیگر ایجاد پیوند برای وبسایتمان وجود دارد.

در صورتی که بدون کد نویسی یا افزونه لینک سازی انجام شود، لینک سازی دستی صورت گرفته است‌. یعنی زمانی که لینک هایی را خودتان می‌سازید و به دیگر مطالب سایتتان مرتبط می‌کنید. این لینک ها، لینک های سایت شما هستند که سایت های دیگر به شما داده اند و کاربران را به سایت شما منتقل میکند، نام دیگر آن لینک بازگشت است و برای اینکه برای گوگل ارزشمند باشد باید قابلیت کلیک توسط کاربر را داشته باشند. همه لینک ها را از فالو تهیه نکنید و وجود لینک های نوفالو نیز ضروری می باشد چرا که ربات گوگل الگوریتم مشخصی دارد و باید سعی کنیم مصنوعی بودن روند لینک سازی پنهان باشد. در قسمت کامنت ها، در پست های مهمان و یا اگر نویسنده موفقی در ویکی پدیا باشید می توانید لینک های خود را در آنجا قرار دهید تا ترافیک بیشتری از کاربران را به سمت صفحه خود هدایت کنید.

در این راستا، گوگل تلاش کرد تا وب سایت‌هایی که نتایج سرچ را دستکاری می‌کردند، پیدا کند و اقدامات پیوسته‌ای در زمینه‌ی کنار گذاشتن سایت‌هایی که لیاقت بالا بودن در رتبه‌بندی را نداشتند انجام داد. زمانی که شما قبل از لینک سازی خارجی، سئوی داخلی سایت خود را تکمیل نکرده باشید مطمئنا لینک سازی خارجی گره‌ای از مشکل شما را باز نخواهد کرد. در این صورت حتی اگر بتوانید با لینک سازی در گوگل رشد کنید، به دلیل ضعیف بودن سایت، شما نمی‌توانید مخاطب را جذب یا نیاز او را برطرف کنید.

در ادامه آموزش لینک سازی خارجی ما به چهار مورد از شرایط به کار بردن لینک‌های outbound اشاره می‌کنیم. ساخت بک لینک به صورت طبیعی یا به صورت مصنوعی راهکارهای اصلی ساخت بک لینک هستند که هریک خود زیرمجموعه‌های مختلف و متنوعی را دارند. در صورتی که به دنبال لینک سازی به شکل خارجی هستید، لازم است تا انواع مختلف این لینک سازی‌ها را بشناسید تا با توجه به ویژگی‌های هریک بتوانید بهترین شکل ممکن را برای خود انتخاب نمایید. در واقع لینک سازی طبیعی و مصنوعی در دو نقطه مقابل یکدیگر قرار دارند که هرکدام ویژگی‌هایی را یدک می‌کشند. حال که به اهمیت لینک سازی خارجی برای سایت پی بردید، این نکته را نیز در نظر داشته باشید که در این زمینه، کمیت نسبت به کیفیت ارجحیت ندارد.

زمانی که سایت شما بیش از پیش در صفحات نتایج گوگل نشان داده شود، تعداد کلیک‌های وب سایت شما افزایش می‌یابد و همین مورد سبب افزایش ترافیک سایت خواهد شد. گاهی متوجه می‌شویم که لینک گرفتن از سایت X ساده است و از آن لینک می‌گیریم. مشکل هنگامی شروع می‌شود که به دلیل سادگی هماهنگی، دوباره و دوباره و دوباره این کار را می‌کنیم! اما آیا لینک‌های دوم و سوم و چهارم، به اندازه‌ی لینک اول تاثیرگذار خواهند بود؟ مشاهدات نشان می‌دهند که اینطور نیست. همچنین در هر بار لینک‌سازی خارجی از یک انکرتکست، بیشتر از یک بار نباید استفاده کنید؛ چراکه در این صورت، احتمال اینکه به‌عنوان اسپم شناخته شوید، بالا خواهد رفت. طبیعی بودن و سهولت خواندن انکرتکست را نیز همواره در نظر داشته باشید.

اگر به فکر ارتباط کاربر خود با سایت نباشید و صفحه اول سایت خود را به منبع درآمد و کسب سود تبدیل کنید، سایت خود را نابود خواهید کرد. همین موضوع باعث می‌شود لینک‌ هایی که در صفحه اصلی سایت قرار می‌ گیرد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشند و رتبه صفحات لینک شده برای انکر تکست آن لینک ها، در گوگل افزایش یابد. قرار دادن لینک خارجی تنها برای نمایش به گوگل و افزایش رتبه سایت نیست و باید برای کاربران نیز قابل اجرا باشد، حتما لینک خارجی را به نوعی در سایت خود قرار دهید که کاربر روی آن کلیک کند. لینک های خارجی از وب سایت های معتبر به وب سایت شما لینک داده می شوند و با کمک آن به آسانی اعتبار سایت شما افزایش پیدا می کند و این موضوع گوگل را نسبت به سایتی که دارید، خوش بین تر خواهد کرد. به وسیله لینک خارجی شما می توانید رتبه وب سایت خود را بهبود ببخشید و ترافیکی زیادی را به سوی آن جلب کنید.

بهینه نبودن سایت می‌تواند تمامی اقدامات و هزینه‌های شما را برای دریافت لینک هدر دهد و حتی شما را مشمول جریمه‌های گوگل کند. پس از بهینه‌سازی داخلی سایت به لحاظ محتوایی و تکنیکال می‌توانید اقدام به لینک‌سازی خارجی کنید. به شرطی که اصول لینک سازی خارجی به‌درستی رعایت شوند، این تکنیک، تاثیرات مثبت فراوانی بر سئو، نرخ کلیک و رونق کسب‌وکار شما خواهد داشت.

گوگل، PageRank را در سال 1998 معرفی کرد، سیستمی که بر اساس تعداد و کیفیت لینک‌هایی که به یک صفحه هدایت می‌شد، مقداری را به آن صفحه اختصاص می‌داد. این سیستم نحوه رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها را در موتورهای جستجو متحول کرد، زیرا تأکید زیادی بر لینک‌های خارجی داشت. وب‌سایت‌هایی که لینک‌های خارجی باکیفیت‌تری دریافت کرده بودند، معتبرتر بودند و به احتمال زیاد در نتایج جستجو رتبه بسیار خوبی داشتند. ابزارهای بازاریابی دیجیتال می‌توانند لینک‌های خارجی را به راحتی ردیابی کنند.

۶- هنگامی که سایتتان از نظر رابط کاربری و تولید محتوا کاملاً جامع و غنی شد، اقدام به ایجاد لینک کنید. سایت‌هایی که محتوای کم و غیر اصولی دارند، کمتر توسط مردم به یکدیگر پیشنهاد می‌شوند. ۲- سعی کنید لینک سازی خارجی را حتماً در سایت های مرتبط انجام دهید.

  • لینک سازی یا لینک بیلدینگ ( Link Building ) به مجموعه اقداماتی گفته می‌‌شود که برای بالا بردن تعداد و کیفیت لینک‌‌های ورودی به یک صفحه از وب سایت انجام می‌‌شوند.
  • حتماً به سایت هایی که اعتبار خوبی دارند و محتوای آن ها غنی و مفید است و با کیفیت هستند لینک بدهید.
  • موتور های جست و جو گر با توجه به لینک هایی که به سایت شما داده میشود میزان اهمیت سایت شما را افزایش میدهند .
  • بهتر است روزانه 3 الی 4 لینک (تعداد لینک به میزان لینک سازی رقبایتان و استراتژی های وب سایتتان بستگی دارد) برای وب سایت خود بسازید.
  • در این زمینه، می‌توان کارکرد پیوند خارجی معتبر را مشابه معرفی منابع در انتهای یک مقاله دانست که درواقع، خواننده را از بابت اعتبار مطلبی که خوانده است، مطمئن کرده و به نویسنده نیز اعتبار می‌بخشد.

با این حال باید توجه داشت که لینک خارجی لازم است به صورت معقول و درست استفاده شود و مصنوعی و بیش از حد نباشد. بر اساس تحقیقات متخصصان دیجیتال مارکتینگحجم و کیفیت لینک های خارجی به یک وب سایت، می تواند منبع مهمی برای  قدرت رتبه بندی باشد. موتورهای جستجوی گوگل از معیارهای فراوانی برای تعیین ارزش لینک های خارجی استفاده می کنند شما در حین آموزش سئو با این معیارها بیشتر آشنا می شوید و بهتر می توانید تشخیص دهید در چه جاهایی و به چه صورتی لینک خارجی را استفاده کنید. برای ایجاد استراتژی لینک سازی، نیاز دارید تا در فضاهای مختلفی با توجه به محتواهایی که دارید، لینک سازی کنید.

اگر می‌خواهید برندتان معروف شود و کاربران زیادی داشته باشید، باید هدفتان این باشد که از سایت‌های بزرگ لینک بگیرید. مشکلی که بسیاری از استراتژی‌ها در زمینه‌ی لینک سازی دارند، نداشتن جاه طلبی است. بسیاری از افراد فکر می‌کنند که سایت‌های بزرگ به سایت‌های کوچک و نامعروف لینک ارجاع نمی‌دهند. امروزه نیز گوگل سایت‌هایی که برای بهینه سازی صفحات خود از برخی تکنیک‌ها، از جمله external link، بیش از حد استفاده می‌کنند را اصطلاحا پنالتی می‌کند. اطلاع از اینکه از چه تکنیک‌های لینک سازی باید خودداری کرد و چگونه طبق مقررات گوگل عمل کرد از موضوعات مهمی هستند که باید همیشه به آن‌ها توجه داشت. با این حال متخصصین سئو به سرعت قلق کار PageRank را یاد گرفتند و فهمیدند چگونه می‌توانند مطابق این الگوریتم در نتایج جستجو برای کلمات کلیدی مورد نظر خود بالا بیایند.

یعنی در قدم اول تلاش کنید تا با داشتن فرایند تولید محتوا قوی و حرفه‌ای، لایق دریافت لینک از دیگر وبسایت‌ها در دنیای وب شوید و سپس در زمان مناسب با داشتن دید حرفه‌ای و درست اقدام به ایجاد لینک‌ها کنید. پیدا کردن صفحات مرجع و لینک گرفتن از آن‌هاتلاش کنید از صفحات مرتبط با محتوا و ‌سایت خود لینک دریافت کنید. می‌توانید برای صفحات آن‌ها مطلبی تولید کرده و با ارسال ایمیل به روشی که در بخش قبل گفتیم از صاحب ‌سایت بخواهید که آن را به محتوای خودش اضافه کند. ارجاع به سایت‌های تبلیغاتی و غیرحرفه‌ای، ضربه بزرگی به اعتماد خواننده و رتبه سایتتان می‌زند.

این کار، همچنین به درک ماهیت موضوع محتوای شما توسط گوگل نیز کمک می‌کند. لینک سازی داخلی نوعی لینک سازی وب سایت است بدین صورت که از داخل سایت به دیگر صفحات سایت لینک داده می شود. لینک های داخلی آدرسی مشابه آدرس اصلی سایت دارند که ادامه ی مسیر به آدرس اصلی سایت اضافه شده و گوگل به همین ترتیب متوجه می شود که لینک، از نوع لینک داخلی است. صفحه لینک شده به یک انکر تکست باید موضوع مرتبطی با کلمات آن داشته باشد. به طور مثال شما نمی توانید در رابطه با آموزش وردپرس مطلب بگذارید و انکر تکست آموزش وردپرس را به صفحه ی آموزش نقاشی لینک کنید.

آموزش لینک سازی و اصول و روش های آن

این روز‌ها، کسب و کار‌های مختلف در رقابتی بزرگ قرار گرفته‌اند تا بتوانند مشتریان زیادی را از طریق وب سایت‌های… این روش می‌تواند برای کسانی محبوب باشد که سرشان شلوغ است و نمی‌توانند برای وبلاگ خود محتوا بنویسند. در این استراتژی تنها کافی است در وبلاگ‌ها صفحاتی پیدا کنید که دیگر لینکشان کار نمی‌کند و از صاحب وبلاگ بخواهید که لینک معیوب را با لینکی از سایت شما که دارای محتوایی مشابه است جایگزین کند. اصطلاحی در سئو به اسم مزرعه لینک وجود دارد که طی آن، سایت‌هایی که به دنبال فریب دادن گوگل و نتیجه گرفتن در زمان کوتاهی هستند به یکدیگر به صورت مشترک لینک می‌دهند. اما گوگل این استراتژی‌های غیرطبیعی را شناسایی می‌کند و با پنالتی کردن سایت شما، ضرری پر هزینه4 به سایت شما متحمل می‌کند.

به همین دلیل می توانید از طریق تبلیغات محتوای فوق العاده خود را به نمایش بگذارید تا پیوند های زیادی از آن ها دریافت کنید. بعد از اینکه محتواهای خود را در سایت بارگذاری کردید ، این امکان برای شما وجود دارد تا با استفاده از ابزار های آنالیز مانند گوگل انالیتیکس ، مقالات برتر یا تاپ را مشخص کنید. چندین ابزار برای شناسایی و مدیریت پیوندهای خارجی وجود دارد که مهم‌ترین آن گوگل آنالیتیکس است.

ما در زمانی هستیم که با اخبار جعلی زیاد روبه‌رو می‌شویم و اطلاع از منبع داده‌ها، نقل‌قول‌ها و اخبار اصولا از اهمیت بیشتری برخوردار نبوده‌است. وقتی در حال تلاش برای ارائه تجربه بهتر کاربر در وبسایت هستید، توصیه می‌شود لینک خارجی به محتوای اصلی، اعم از تحقیقات علمی یا خبری بدهید. در این شرایط اگر ایجاد رابطه قابل اعتماد بین سایت و مخاطب برای‌تان اهمیت دارد، بهتر است به آن‌ها سایت‌هایی را معرفی کنید که در موضوع مورد نظر با جزئیات بیشتر نوشته‌اند. در نتیجه مخاطب می‌تواند با سرعت بیشتر به اطلاعات بهتری دسترسی پیدا کند. از این طریق صفحه‌ی سایت شما برای کسانی که آن را لینک می‌کنند نشان داده خواهد شد. تولید محتوای قوی، محتوای معتبر، استفاده از رپورتاژ آگهی، بررسی رقبا، ایجاد وبلاگ، استفاده از فروم، استفاده از کتاب الکترونیک و استفاده از شبکه‌های اجتماعی.

در نتیجه می‌توان گفت که در صفحات نتایج جستجوی کاربران، بیشتر از قبل نمایش داده می‌شوید و همین باعث گسترش کسب‌وکار شما می‌شود. یکی دیگر از روش‌های انجام لینک سازی خارجی، گذاشتن کامنت برای سایت‌های مختلف است. برخی از سایت‌ها در قسمت کامنت، آدرس سایت را می‌پذیرند و نام شما را به آن آدرس پیوند می‌دهند، پس می‌توانید بجای نام خود از انکرتکست مدنظرتان استفاده کنید. همانند فروم‌ها، در اینجا نیز بهتر است دارای rel با مقدار UGC نباشد. شما می‌توانید با خرید رپورتاژ از سایت‌های مرتبط با موضوع سایت خود بک لینک‌های قدرتمندی ایجاد کنید.

هدف از این نوی لینک سازی در صفحات داخل سایت به صورت هدفمند بوده است . در لینک سازی طبیعی هرگاه لینک سازی به صورت طبیعی باشد یعنی خودمان لینک سازی نکنیم بلکه یک سایت لینک ما را درون سایت خودش بگزارد را لینک سازی طبیعی گویند . این نوع لینک سازی بیشتر در کشور های خارجی انجام میشود اما درون کشور ما چون خیلی کم پیش می اید که یه صورت طبیعی به وبسایت ما لینک بدهند از لینک سازی مصنوعی استفاده میکنیم. لینک سازی طبیعی به لینک سازی گفته میشود که ویسایت ها به طور طبیعی به سایتتان لینک بدهند  و لینک سازی مصنوعی و یا دستی به لینک سازی گفته میشود ک خودتان درون وبسایت های دیگر لینک سایتتان را قرار بدهید . گوگل نیز در تایید شما  بیشتر از مطالب شما اهمیت میدهد که این کار باعث افزایش رتبه سایت شما میشود  . هرچه این این تایید ها که از وبسایت های دیگر میگیرید بیشتر باشد اهمیت وبسایت شما برای گوگل بیشتر و بیشتر میشود.

اگر مقاله را تا به اینجا همراه ما بوده باشید، اکنون اطلاعات خوبی را درباره لینک سازی خارجی و اصول و قواعد آن دارید. اصول و قواعدی که با استفاده از آن‌ها و راهکارهای بیان شده در این مقاله می‌توانید نتیجه طلوبی را به دست آورید. در این مقاله و آنچه که گذشت، از صفر تا صد نحوه لینک سازی خارجی و ساخت بک لینک برای یک سایت و انواع آن سخن گفتیم و درباره تمامی ابعاد این لینک سازی نکاتی را عنوان کردیم. در این مقاله و در ادامه قرار است تا درباره یکی از انواع لینک سازی، یعنی لینک سازی خارجی نکاتی را بیان کنیم. نکاتی که برای شما تعریف دقیقی از چیستی لینک سازی خارجی را ارائه دهد و در ادامه به آموزش لینک سازی خارجی و ساخت بک لینک بپردازد. برای آن که وب سایتی کارآمد و با کیفیت بالا داشته باشید، لازم است تا نکاتی از سئو را در آن رعایت کنید.

برای این منظور با استفاده از آنالیز بک‌لینک می‌توانید از فالو و نوفالو بودن آن‌ها، اسپم نبودن و طبیعی بودن آنها آگاه شوید. در مقاله لینک سازی خارجی چیست ، باید بگوییم با اینترنتی شدن بسیاری از مشاغل و هوشمند شدن موبایل ها، کمتر کسی دیده می شود که دیگر گوشی هوشمند و یا کامپیوتر نداشته باشد. پیشرفته شدن لوازم الکترونیکی باعث شده در تمام حوزه های کاری سایت های بسیاری با زبان های مختلف به وجود بیاید و روز به روز به تعداد وبلاگ ها اضافه شود. به همین دلیل، شما می توانید با خرید سایت و یا همکاری با آن وب سایت، روزانه از آن بک لینک بگیرید.

لینک سازی خارجی با کیفیت عملی است که تأثیر مثبت و مهمی در سئوی سایت و بهبود رتبهٔ سایت در گوگل میگذارد. لینک سازی خارجی اگر در صفحه رقبا انجام شود باعث رشد وبسایت شما خواهد شد و تاثیرات مطلوبی را به همراه دارد. لینک‌ها باید مربوط به مطالب موجود در وب‌سایت مقصد باشد و ارزش بیشتری را به کاربر ارائه دهند. به عنوان مثال، اگر وب‌سایت هدف در مورد پخت و پز است، لینکی از یک وبلاگ مرتبط با غذا یا وب‌سایت دستور پخت غذا بسیار باارزش‌تر از لینکی از یک وب‌سایت خبری است. هرگاه به سایت دیگری لینک دهید، آن سایت مشاهده می‌کند که به آن‌ها لینک داده‌اید. سپس، آن‌ها احتمالاً با لینک دادن به سایت شما در محتوای خود، لطف شما را جبران می‌کنند.

نکاتی که به شما با آموزش سئو کمک کند تا در صفحات اول موتورهای جست‌جوگری مانند گوگل بهتر و بیشتر دیده شوید. یکی از این راهکارهای تاثیرگذار بر سئوی یک سایت، استفاده از انواع لینک‌ سازی خارجی و داخلی است. روش‌هایی و آموزش لینک سازی خارجی ای که در صورت استفاده درست و اصولی در سئو خارجی می‌تواند بر روی رسیدن به نتیجه مطلوب برای سئوی مناسب اثر بزرگی را داشته باشد.

به بیان بهتر، موتورهای جستجوگر بر این باورند که چیزی که دیگران درباره سایت شما می گویند، مهم‌تر از چیزی است که شما درباره خودتان می گویید. قصدی که از لینک سازی داخلی داریم، بهبود تجربه کاربری و جلب کردن توجه کاربران به دیگر صفحات سایت تان است، اما در لینک سازی خارجی هدف کلی جذب بازدیدکنندگان جدید و همچنین بیشتر شدن اعتبار وب سایت در نزد گوگل است. با بررسی این تفاوت ها می توانید به درستی متوجه شوید که لینک خارجی چیست و چرا نسبت به لینک داخلی از اهمیت بالایی برخوردار است. برای آن که وب سایتی کارآمد و با کیفیت بالا داشته باشید، لازم است تا نکاتی از سئو را در لینک سازی خارجی سایت خود رعایت کنید.

ممکن است کلمه کلیدی مورد نظر شما مترادفی داشته باشد که کاربر آن را جستجو کند، ولی محتوای شما جوابگوی نیازش باشد. بنابراین سعی کنید از کلمات کلیدی مترادف و متنوعی استفاده کنید تا بهترین نتیجه را در رتبه بندی گوگل به دست بیاورید. اهمیت این موضوع به این برمی‌گردد که موتورهای جستجو مثل گوگل به لینک خارجی به عنوان رای یک شخص ثالث نگاه می‌کنند که محتوای سایت شما را با کیفیت می‌داند. شما برای لینک سازی خارجی و استفاده از بک لینک، باید از منابع مورد اعتماد و معتبر استفاده کنید.

از جمله مهمترین مسائلی که در لینک خارجی چیست و در آموزش سئو داخلی به آن حتماً اشاره می شود این است که از منابع قابل اعتماد برای لینک سازی استفاده کنید. لینک سازی خارجی و با کیفیت باید بر اساس منابع قابل اعتماد صورت بگیرد. این لینک هایی که به وب سایت های معتبر ارجاع داده می شوند، هستند که موجب شده تا سایت شما در میان نتایج جستجوی گوگل بتواند رتبه های بالایی را به دست آورد. چیزی که در این مقاله بیش تر به آن خواهیم پرداخت در مورد روش ها و چگونگی ایجاد لینک های مختلف از سایت های دیگر به سایت شما است.

برای پیدا کردن لینک‌های معیوب می‌توانید از افزونه‌ی Check My Links استفاده کنید. پس از فعال کردن این افزونه برای صفحه‌ی سایت خود، این ابزار لینک‌های صفحه شما را به رنگ های سبز (لینک سالم) و قرمز (لینک معیوب) نشان می‌دهد. سپس می‌توانید از ابزار Broken Link Builder کمک بگیرید تا لینک‌های خود را اصلاح و پروفایل لینک خود را دوباره محبوب کنید.

آموزش تولید محتوای متنی حرفه‌ ای

با ایجاد اینفوگرافیک‌های جذاب و تاثیرگذار و تبلیغ آن‌ها در سایت و شبکه‌‌های اجتماعی و ایجاد لینک به سایت خودتان، می‌توانید ترافیک زیادی را جذب نمایید. اگر صفحه ای لینک داخلی و لینک خارجی نداشته باشد به معنی بن بست میباشد . اگر درون سایت خود به مطالب مشابه خود لینک ندهید ربات ها و خزنده های  گوگل  درون ان صفحاتی که لینک ندارند به بن بست میخورند و نمیتوانند درون صفحات و وبسایت های شما گردش کنند . بن بست ها نه تنها برای گوگل مضر هستند بلکه بر روی سئو و سایت شما اثرات مخرب میگذارد و علاوه بر ان باعث میشود کاربران از سایت شما خارج شوند.

1_برای لینک سازی خارجی حتما در سایت های مرتبط با موضوع سایتتان لینک سازی کنید . اگر سایت شما در رابطه با اموزش راه اندازی کسب و کار اینترنتی باشد نمیتوانید در سایت فروش خودرو لینک خودتان را قرار بدهید. در سئو و بهینه سازی وبسایت لینک سازی یک فاکتور اساسی و بسیار مهم میباشد که با استفاده از لینک سازی داخلی و خارجی میتوانید وبسایت خود را برای برای موتور های جست و جو گر بهینه سازی کنید.

در بسیاری از موارد این اتفاق رخ می‌دهد که یک وب‌سایت، از برند شما در محتوای خود نام می‌برد اما به سایت شما لینک نمی‌دهد. در این مواقع می‌توانید به صاحب وب‌سایت اطلاع دهید و از او بخواهید تا روی اسم برند شما به شما لینک بدهد. همچنین می‌توانید با فعالیت و یا تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی، کاربران را به وب‌سایت خود هدایت کنید. اینکه به گونه ای محتوا بنویسید که منبع به شمار بیاید کار بسیار سختی است. زیرا کاربران هنگامی که محتوایی مفید و یونیک به آن ها ارائه داده می شوند ، دوست دارند که آن ها را با دوستان آشنایان خود به اشتراک بگذارند. اولین نوع و در عین حال بهترین نوع پیوندی که می توانید برای خودتان ایجاد کنید درخواست از مشتریان و شرکا است.

در صورتیکه هر بخش از این 25 فاکتور سئو بک لینک را کامل متوجه نشدید میتوانید در بخش نظرات سوالات خود را مطرح نمایید تا بتوانیم بهتر راهنماییتان بکنیم. این بخش از لینک سازی یکی از کاملترین چک لیست بک لینک میباشد و در صورتیکه طبق این 25 مورد در لینک سازی های خود استفاده کنید دیگر هیچ نگرانی نخواهید و قطعا بهترین بازدهی را برای شما خواهد داشت. این نکته را به یاد داشته باشید که از لینک‌های خود به طور طبیعی استفاده کنید، بنابراین باید از تکرارهای غیر ضروری و درج اجباری اجتناب شود. لینک‌ها و متن‌های خود را با در نظر گرفتن تجربه کاربر از صفحه موردنظر تغییر دهید. متن قابل کلیک لینک‌ها نیز باید با مقصد شما سازگار باشد، زیرا انکر تکست درست می‌تواند باعث درک گوگل شود و به تاثیر مثبتی به روی سایت بگذارد. برای این کار کافی است گزینه Links را در منوی کنار انتخاب کرده تا بتوانید گزارشات مربوط به لینک‌های خارجی و داخلی را دیده و به گزینه‌های مدیریتی دسترسی پیدا کنید.

حرفه‌ی سئو وب سایت و لینک‌سازی همیشه در حال تغییر هستند و امروزه اهمیت لینک سازی با کیفیت، از همیشه بیشتر است. فرض کنید شما مشغول نوشتن یک مقاله در وبلاگ سایت‌تان هستید و یک لینک خارجی به سایت‌ منبعی که به کمک آن محتوای مقاله را نوشته‌اید، ایجاد می‌کنید. این موضوع برای احترام به قانون کپی رایت و همین‌طور، جلوگیری از جریمه شدن توسط گوگل، کمک خواهد کرد. به واقع زمانی که از یک وب‌سایت برداشت موضوعی داشته یا به صورت مستقیم بخشی از مطلب منتشرشده در آن را نقل‌قول می‌کنید، لازم خواهد بود که با یک لینک خارجی به مقصد آن، موضوع برداشت را قانونی و موجه کنید. لازم به تاکید است که این موضوع در سئوی سایت، از اهمیت زیادی برخوردار است. درصورتی‌که ‌سایتی به صفحه‌ای از سایتی دیگر لینک بدهد، آن لینک خارجی محسوب می‌شود.

تجربه شما لینک سازی به چه صورت بوده است؟ آیا تا به حال از ابزارهای بررسی بک لینک استفاده کرده اید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و دیگر همراهان افراک به اشتراک بگذارید. همین امر موجب می شود که لینک هایی که در صفحه اصلی سایت شما قرار می گیرد،‌ اهمیت بسیار بالایی داشته باشد و رتبه صفحات لینک شده برای انکر تکست آن لینک در گوگل افزایش یابد. کاپریلا، به عنوان یک سرویس تبلیغات کلیکی هدفمند، با مناسب‌ترین هزینه، بالاترین کیفیت و بازدهی از تبلیغات را ایجاد میکند. از سوی دیگر، کاپریلا با نمایش محتوای مناسب و مرتبط با صفحه به صفحه یک وبسایت، بیشترین درآمد از تبلیغات را برای وبسایتها ایجاد میکند. تبلیغات کلیکی هدفمند در کاپریلا، هوش مصنوعی و علم داده را از یک سو و دانش تبلیغات دیجیتال را از سوی دیگر به هم می‌رساند.

وبلاگ ها به دلیل اینکه از اعتبار دامنه بالایی برخوردارند ، می توانند منبع خوبی برای لینک گرفتن باشند. البته در این روش موتور های جست و جو تاکید دارند زمان خود را روی کار های دیگر صرف کنید. رپورتاژ آگهی برای سئو خارجی بسیار تاثیر گذار است و وب سایت شما میتواند چند صفحه جلوتر از سایت های رقبا قرار دهد. فقط کافیست با رپورتاژ نویسی حرفه ای آشنا باشید تا تاثیر بسزایی از رپورتاژ آگهی های ارزان خود دریافت کنید. از سوی دیگر، لینک‌های خارجی به موتور جستجو گوگل می‌گویند که لینک و سایت مربوطه را دنبال کنند و بحثی را ایجاد کند که به آن “link juice” می‌گویند. Link juice اصطلاحی است که به اقتدار یک صفحه بر اساس تعداد لینک‌هایی که به آن مربوط می‌شود، اشاره می کند.

می‌توانید محتوایی را که تولید کرده‌اید، در بسیاری از مجله‌های اینترنتی یا رپورتاژ آگهی منتشر کنید. البته باید مراقب باشید بیش از حد از انکرتکست‌های یکسان استفاده نکنید. گوگل الگوریتم پنگوئن را برای چنین مواقعی راه‌اندازی کرده است تا مانع از روش‌های سئوی کلاه سیاه و تکثیر ربات‌گونه‌ی لینک‌ها شود. مثال بالا یک نمونه پیشنهاد استراتژی فرضی است و شما به‌هیچ‌وجه نباید از آن برای لینک سازی سایت‌تان کپی بگیرید و همان را اجرا کنید. همچنین، معیارهایی که در ادامه می‌آوریم را نیز در نظر داشته باشید. مثلا هر روز صبح تا ظهر لینک سازی نکنید .لینک سازی نباید به صورت ماشینی باشد و باید به صورت تصادفی ساخته شود و در تایم های مختلف باشد.

البته نیازی نیست همیشه در هر دو صفحه از یک کلمه کلیدی استفاده شود. اگر محتوای شما نتواند مخاطب را درگیر کند، تاثیری در رشدتان نخواهد داشت. اگر بخواهیم ساده‌تر بگوییم، داشتن ۱۰۰ لینک خارجی از ۱۰۰ وب‌سایت مختلف، بهتر از داشتن ۱۰۰۰ لینک خارجی از یک وب‌سایت است. اگر شما صاحب یک وب سایت در زمینه‌ی دیجیتال مارکتینگ باشید و از یکتانت لینک بگیرید، بسیار برای شما بهتر است تا اینکه از یک وب‌سایت ورزشی بخواهید به شما لینک بدهد.

بنابراین اگر می خواهید برای وب سایت خود بک لینک معتبر بسازید، از نکات کاربردی در این راهنمای کامل استفاده کنید. لینک سازی خارجی شامل دسترسی به وب‌سایت‌های دیگر و درخواست از آن‌ها برای لینک سازی به محتوا یا وب‌سایت شما است. این کار را می‌توان از طریق روش‌های مختلفی مانند وبلاگ نویسی مهمان، رپورتاژ آگهی و لینک سازی منابع انجام داد. با این حال، توجه به این نکته مهم است که همه لینک‌های خارجی ارزش یکسانی ندارند. موتورهای جستجو برای لینک‌های وب‌سایت‌های باکیفیت و مرتبط بیشتر از لینک‌های وب‌سایت‌های بی‌کیفیت و نامربوط ارزش قائل هستند.

  • به عبارتی دیگر اگر یک وب سایت به یک وب سایت دیگر لینک دهد به آن لینک سازی خارجی گفته می شود.
  • سعی کنید از کلمات هم خانواده و کلمات کلیدی دیگر سایتتان نیز استفاده کنید.
  • این نوع لینک سازی بیشتر در کشور های خارجی انجام میشود اما درون کشور ما چون خیلی کم پیش می اید که یه صورت طبیعی به وبسایت ما لینک بدهند از لینک سازی مصنوعی استفاده میکنیم.
  • لینک‌های خارجی با ارزش همچنین اعتبار وب سایت شما را نزد بازدیدکنندگان بالا می‌برند.

اگر رقیب شما، بک لینک‌هایی از سایت‌هایی شرکتی دارد، یعنی از طریق ارتباطات خود توانسته است که چنین بک لینک‌هایی را دریافت کند. اگر از سایت‌های خیلی معتبر و پربازدید بک لینک‌ دریافت کرده است، احتمالاً برای دریافت این لینک‌ها هزینه پرداخت کرده است. شما می‌توانید بدین شکل با بررسی تمام بک لینک‌هایی سایت رقیب، بفهمید که از چه استراتژی استفاده کرده است و هر کدام از این استراتژی‌ها اگر برای شما نیز اجرایش امکان‌پذیر و مناسب بود را مورد استفاده قرار دهید.

برای اینکار عبارتی که می خواهید در آن رتبه بگیرید ، را در گوگل جست و جو کنید. به زودی مقاله ای جامع با عنوان لینک سازی خارجی برای لوکال سئو را منتشر خواهیم کرد تا کامل تر به این موارد بپردازیم. در ادامه این مقاله قصد داریم 20 سایت جهت خرید رپورتاژ آگهی ارزان را معرفی کنیم تا بتوانید با ساخت ریپورتاژ آگهی های حرفه ای و ارزان نتایج وب سایت خود را متحول کنید. لینک‌ سازی خارجی در نظرات و خدمات ثبت‌ نام خودکار معمولا بی‌ربط هستند و می‌توانند باعث ایجاد اسپم شوند.

در این زمینه، می‌توان کارکرد پیوند خارجی معتبر را مشابه معرفی منابع در انتهای یک مقاله دانست که درواقع، خواننده را از بابت اعتبار مطلبی که خوانده است، مطمئن کرده و به نویسنده نیز اعتبار می‌بخشد. حال، لینک سازی خارجی به فرآیندی گفته می‌شود که طی آن، یک لینک خارجی تولید می‌شود. در این فرآیند از یک کلمه کلیدی به نام انکرتکست (Anchor Text) یا متن لنگر استفاده می‌شود که لینک سایت خارجی روی آن قرار می‌گیرد. برای این مثالی که زدم شما میتوانید درک بیشتری از لینک سازی خارجی پیدا کنید . به لینک سازی که داخل خود سایت صورت بگیرد یعنی  لینک دادن از یک صفحه وب سایت به صفحه ی دیگر در ان وبسایت را لینک سازی داخلی گویند و به لینک سازی که سایت های دیگر به سایت ما میدهند را لینک سازی خارجی گویند .

  • تسمینو بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین پلتفرم سفارش رپورتاژ، بک لینک و تولید محتوا برای شماست تا بتوانید در زمانی کوتاه و به شکلی راحت کسب‌وکارتان را به همه معرفی کنید.
  • اگر به فکر ارتباط کاربر خود با سایت نباشید و صفحه اول سایت خود را به منبع درآمد و کسب سود تبدیل کنید، سایت خود را نابود خواهید کرد.
  • با این کار گوگل سایت لینک شده را سایتی با محتوای بیهوده در نظر می گیرد.
  • لینک فالو یکی از انواع لینک خارجی است که به موتورهای جستجو این گونه اعلام می کند که صفحه از دیدگاه صاحب سایت بسیار اهمیت دارد و لازم است به عنوان یکی از بک لینک های معتبر و قابل اعتماد برای گوگل هم شناخته شود.
  • مشکلی که بسیاری از استراتژی‌ها در زمینه‌ی لینک سازی دارند، نداشتن جاه طلبی است.

این کار را هم می‌توانید با قرار دادن لینک سایت مرجع در مطلب خودتان انجام دهید. علاوه بر این، ما تلاش می‌کنیم که بتوانیم بهترین تجربه را برای کاربران به ارمغان آوریم. برای همین بهتر است همیشه در مطالب‌مان از لینک سایت مرجع استفاده کنیم. تحقیقات نشان داده که این موارد هم با فاکتورهای گوگل تشخیص داده می‌شوند و روی رتبه سایت در این موتور جستجو تاثیر می‌گذارند. همانطور که در قسمت قبل اشاره شد، ابزارهایی برای پیدا کردن لینک‌های معیوب وجود دارند.

  • در نتیجه، وب مسترها به منظور بهبود رتبه‌های خود، شروع به تمرکز شدید در ایجاد لینک‌های خارجی به سایت‌های خود کردند.
  • تفاوت این مبحث با لینک سازی داخلی، استفاده از یک سایت خارجی، با نام دامنه‌ متفاوت به‌عنوان ارجاع‌دهنده است.
  • برای جلب اعتماد مشتری فکری کرده‌اید؟ ۱۲ روش کاربردی را در این مقاله بررسی کردیم تا به شما در این…
  • لینک‌سازی از طریق انتشار رپورتاژ، لینک پرومکس، پست‌های مهمان، لینک‌سازی در فروم‌ها و دایرکتوری‌ها و … روش‌هایی هستند که پیش‌گیرندگان استراتژی کلاه خاکستری در لینک‌سازی خارجی از آن استفاده می‌کنند.

با این کار شما می‌توانید اطلاعات خود را شفاف‌تر بیان کنید و در نتیجه از حجم شایعات بکاهید. سایت‌هایی که خبرهای جعلی را نقل می‌کنند، معمولا هیچگاه از لینک منبع استفاده نمی‌کنند. طی این فرآیند شما می‌توانید به کسانی که مسئول تغییر دادن لینک‌های معیوب هستند اطلاع دهید و از آن‌ها بخواهید که لینک معیوب را با یکی از محتواهای شما جابجا کنند تا هم در زمان شما صرفه جویی شود و هم لینک سازی قوی‌تری داشته باشید. در واقع فقط کافی است آدرس سایتی که می‌خواهید را وارد کنید و نوع لینک‌هایی که می‌خواهید به شما نشان داده شود را مشخص کنید.

یکی لینک‌های outbound و دیگری inbound که به آن بک لینک نیز می‌گویند. تنها تفاوتی که میان این دو نوع لینک می‌توان پیدا کرد، مربوط به دامنه آن‌ها می‌شود. گفته‌های زیادی راجع به اینکه ماکزیمم لینک‌های خارجی که می‌توانیم در هر سفارش بک لینک صفحه استفاده کنیم چقدر است وجود دارد. برخی از منابع گوگل اعلام کرده‌اند که محدودیت لینک برای هر صفحه 100 لینک است. برای همین تلاش کنید که تعداد لینک‌های مورد استفاده‌ی خود را در حدی منطقی (کم‌تر از 100 عدد) نگه دارید.

برای این منظور باید اطمینان حاصل کنید که سایت، محتوای اسپم و تبلیغات بیش‌ازحد منتشر نکرده و توسط گوگل جریمه نشده است. برای این منظور می‌توانید از ابزارهایی مانند Sucuri SiteCheck ،Moz Spam و NetPeak Checker استفاده کنید. شرکت در فعالیت‌های اینترنتیشرکت در یک پادکست، مصاحبه آنلاین، چت‌های گروهی و لایوهای اینستاگرامی، همگی جزء فعالیت‌های اجتماعی شما در اینترنت محسوب می‌شوند.

این تکنیک، درواقع، منابع ترافیک شما را از حد موتورهای جستجو فراتر برده و با توجه به اعتباری که وب‌سایت میزبان یا مرجع دارد، بر قدرت دامنه و صفحه شما نیز اثرگذار است. القای حس ارزش به مخاطبارائه لینک‌های خارجی معتبر و مفید، به‌طوری‌که واقعا به خواننده شما منبعی ارزشمند ارائه کرده و او را از جستجوی مجدد در گوگل بی‌نیاز کنند؛ قطعا تجربه کاربری او را بهبود می‌بخشد. به‌این‌ترتیب، مخاطب قطعا احساس خواهد کرد که تولیدکننده محتوا برای او ارزش قائل شده است.

نکاتی که امید است برای شما کاربردی واقع شود و نتیجه مطلوبی را در نهایت رقم بزند. لینک سازی خارجی یا ساخت بک لینک برای یک سایت که با نام‌های دیگر اکسترنال لینک یا بک لینک نیز شناخته می‌شود، لینکی است که از یک سایت برای سایت دیگر داده می‌شود. این لینک‌ها که برخلاف لینک سازی داخلی، خارج از یک سایت قرار داشته و دو مقصد کاملا متفاوت با آدرس‌های مختلف دارند، به روش‌های مختلفی صورت می‌گیرند و یکی از مهم ترین گام های سئو خارجی است.

مانند پرسونا‌ساز هاب‌اسپات که به شما اجازه می‌دهد تا ۳ پرسونا به صورت رایگان با آن بسازید یا ابزارهایی که فقط از بعضی ویژگی‌های آن می‌توانید به صورت رایگان استفاده کنید. بدین ترتیب وب سایت‌ها به شما لینک می‌دهند تا نیاز به آموزش کاربران خود را برطرف کنند. با این کار در مدت زمان کوتاه خود کاربران با اشتراک مطالب شما در وب‌سایت یا شبکه‌اجتماعی‌شان، لینک‌های خارجی مفیدی به سمت شما روانه می‌کند. رپورتاژ آگهی بهترین ترفند لینک‌سازی است که می‌توانید از آن کمک بگیرید.

در اینجا نیز برای خرید بک لینک باید دقت و توجه کافی به خرج داده و انتخاب بک لینک از هر منبعی، لزوما موثر نخواهد بود. حتی گاهی اوقات با خرید اشتباه بک لینک، بدتر به سئو و شرایط وب سایت خود، صدمه خواهید زد. در لینک‌سازی طبیعی خارجی، تلاش می‌شود تا با داشتن کیفیت محتوای خوب به صورت طبیعی از وب‌سایت‌های مختلف، لینک دریافت شود. در این روش لینک‌سازی خبری از پرداخت هزینه و دخالت وب‌مستر نیست و تنها به علت فعالیت باکیفیت و حرفه‌ای وب‌سایت لینک‌های مختلف به سمت دامنه یک سایت انتقال داده می‌شوند. حتما پیش از شروع لینک‌سازی خارجی، سایت را به لحاظ سئو داخلی و سئو تکنیکال بهینه کنید.

۳- هنگامی که خواستید بر روی یک کلمه لینک سازی را انجام دهید حتما آن را bold کنید. اگر بخواهیم یک فاکتور مخفی را به شما نشان دهیم ، فاکتوری به نام اعتماد است. گوگل به سایت هایی که اعتماد دارد و حتی اگر پیوند های بی کیفیت و خرابی به آن ها داده شود ، گوگل رتبه او را دستکاری نخواهد کرد.

Cole Rasmussen

متخصص ترم بیکن عاشق معمولی قهوه. علاقه مند به مسافرت هاردکور ماون اینترنتی جذاب و ظریف. دانشجو.

تماس با ما