footparsbanner

آیا استفاده از افغان ها در انتخابات پارلمانی درست است؟

خبر معرفی کد منحصر به فرد به افغان ها، اعطای تابعیت به مهاجران افغانستانی و خانواده هایشان، اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی و مردان افغان و تبادل هیئت با طالبان، موجب افزایش نرخ شهروندی شده است. حرکت افغان ها به ایران

آفتاب نیوز :

هم میهن نوشت: با افزایش موج مهاجرت افغان ها به ایران، سر و صدای استفاده از آنها برای شرکت در انتخابات مجلس افکار عمومی را برانگیخت.

در حالی که نظر جامعه ایران به حضور میلیونی افغان در ایران و پیامدهای خشن آن مشغول است، در این کشور صدای شناسنامه دادن به افغان ها از دهان برخی از جمله روحانیون و در عین حال شنیده می شود. زمان. سکوت تاسف باری بر نهادهای ذیربط حاکم است که بوی بی برنامگی یا بی ثباتی در قبال افغان ها می دهد. خبر قانون جدید برای افغان ها، اعطای تابعیت به افغان ها و خانواده هایشان، اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی و مردان افغان و تبادل هیئت با طالبان، هجوم افغان ها را افزایش داده است. به ایران

این روزنامه افزود: در همه کشورهای دنیا در مورد اتباع خارجی، وزارت امور خارجه نقش عمده ای در اداره آن دارد، اما ظاهراً در ایران این اختیار از وزارت امور خارجه و این وزارتخانه گرفته شده است. به مجری دستورات تبدیل شده است و به همین دلیل افکار عمومی نظرات وزارت امور خارجه در مورد افغان ها را نمی پسندند و از سوی دیگر شایعه پراکنی و ابهام به نفع کشور نیست.

در این برهه حساس، دولت مسئولیت بزرگی دارد که افکار عمومی را تحت تأثیر قرار دهد و مردم را نسبت به پدیده افغان‌ها در ایران از جمله تولد، اعمال خشونت‌آمیز، ناامنی‌های روانی، انحصار فرصت‌های شغلی، جابه‌جایی بی‌محدودیت و… حساس کند. از سوی دیگر، ممانعت از اظهار نظر مسئولان در مورد استفاده از افغان ها برای شرکت در انتخابات ایران و آنچه افکار عمومی را برانگیخته است و در نهایت کنترل و نظارت کامل بر تمامی تحرکات افغانستانی در ایران دارد.

Cole Rasmussen

متخصص ترم بیکن عاشق معمولی قهوه. علاقه مند به مسافرت هاردکور ماون اینترنتی جذاب و ظریف. دانشجو.

تماس با ما